Ergonomik yazı yazma araçları
Bu makalede
Ergonomik yazı yazma araçları

Faber-Castell’in bütün yazı yazma araçları, hem sol elini kullanan hem de sağ elini kullanan farklı çocukların tercihlerini destekleyebilmek için ergonomik bir katma değerle geliştirilirler. Yazı yazma araçlarının üçgen tutma alanı, üç parmaklı tutuşun doğru bir şekilde uygulanmasını teşvik ederek rahat, yorgunluk vermeyen bir yazı yazma pozisyonunu sağlar. Yazı yazma araçlarının şekli ve malzemesi, kaymayan bir tutuş sağlar ve parmakların konumlandırılması için hareket serbestliği verir. Yazı yazma araçlarının ergonomisi, çocuğun elinin orantılarının büyüdükçe anatomik olarak değişmesi durumunda bile doğru kalmaya devam edecektir.

Jumbo Grip pencil

Jumbo Grip pencil

Faber-Castell’den Jumbo Grip kurşun ve renkli kalemleri, üçgen profilli çevrilebilir kalemler ve okula yönelik dolmakalemler, yazı yazmayı öğrenme süreci boyunca çocuklara optimum destek sağlayan çok sayıda özelliğe sahiptirler. Bütün yazı yazma araçlarının harika avantajlarından biri de parmaklar ile kalem arasında olası en iyi teması sağladığından dolayı, üçgen şekilleridir. Yuvarlak kalemlerde, dönüş ekseninin de sabitlenmesi gerekmekte olup bu durum elin daha da gerginleşmesine yol açmaktadır. Üçgen kalemlerle çizim yapıldığında ve yazı yazıldığında, kalemle daha rahat yön değiştirilebilecek, baskı uygulanabilecek ve kalem daha rahat tutulabilecektir.

Scribolino çevrilebilir kalem

Scribolino çevrilebilir kalem

Çevrilebilir kalemin ergonomisi, sağ elini kullanan ya da sol elini kullanan çocukları grafomotor becerilerin ve yazı yazma motor becerilerinin geliştirilmesine yönelik görevlerde destekler.

1. Zahmetli kalem ucu açma gerekliliği olmadan, yazı yazma pratikleri için stabil ancak yumuşak ve 1,4 mm ekstra kalın kurşun.

2. “Çok önleyici” ( = entegre yay) aşırı basıncı karşılar ve böylelikle kalem ucunun kırılmasını önler.

3. Üç parmaklı tutuşu destekleyen ergonomik olarak şekillendirilmiş üçgen profil.

4. Sağ elini kullananlar ve sol elini kullananlar için dönüş simetrik şekil.

5. Üç parmaklı tutuş gerektiren ancak ergonomik olarak krampa yol açmayan ve böylelikle bağımsız tutuşa olanak sağlayan, işaret parmağı ile başparmak için renkli işaretlerle sezgisel yönlendirme yardımı.

6. Rahat tutuş için rahat, kaydırmaz malzeme.

7. Hassas kalem ucu uzatma için sağlam dönme mekanizması.

Okula yönelik Scribolino dolmakalem

Okula yönelik Scribolino dolmakalem

Çocukların yazı yazmayı öğrenmesine yardımcı olmak için tasarlanan kalemler ve dolmakalemlerin, yazı yazma ile grafomotor becerilerini olası en iyi şekilde desteklemeleri için ergonomik olarak şekillendirmeleri gerekmektedir. Ancak aynı zamanda, çocuğun tercih ettikleri ellerine uygun mükemmel üç parmaklı tutuşu öğrenmelerine izin vermek için yeterli serbestlik de sunmalıdırlar. Bu, çizmeyi ve yazmayı öğrenme sürecini hem eğlenceli, hem de daha önemlisi başarılı yapar. Yazı yazmanın öğrenilmesi için tasarlanan iyi bir dolmakalem, şu özelliklere sahip olmalıdır:

1. Uç, kuvvetli baskılara dayanmak için iridyum olmalıdır.

2. Uca doğru “kademe”, parmaklarını çok uzağa konumlandırmaması için çocuğa yardımcı olur ve yazma açısının yaklaşık 45 derece olmasını sağlar. Uç böylelikle yumuşakça kayar, parmaklar ucu kapatmaz ve gerekli göz-el koordinasyonu sağlanır.

3. Tutma alanında, ellere daha fazla kramp girmesine yol açabileceğinden dolayı üç girinti bulunmamalıdır. Ergonomik tutma alanı açısından şu kural uygulanır: mümkün olduğu kadar az ve gerektiği kadar fazla. Girinti ya da “sürgü” sadece önceden tanımlanmış bir pozisyon olarak işaret parmağı için önemlidir; bu olası en iyi yön değişikliklerini ve basınç farklılıklarını sağlar. Orta parmak için al kısımda bir girintiye gerek bulunmamaktadır – en iyisi yumuşak bir yüzey kullanılmasıdır, böylelikle kalem altında bir açı ile tutulabilir. Bir girinti, bilek, dirsek ve kol pozisyonunu değiştirerek yazı yazılan kolun gerilimini arttırabilir! Başparmak için de girintiye gerek bulunmamaktadır – kendisi için en uygun tutuş pozisyonunu bulmasına izin verilmelidir.

4. Çocuğun el tercihine uygun, asimetrik olarak tasarlanan tutma alanı.

5. Standart kartuşlarla yeniden doldurma olanağı ve mürekkep seviyesini kontrol etmek için pencere.

6. Gövde, çocuğun gövdeyi kapak ile uzatmasını önlemelidir. Bu, olumsuz kaldırma etkisini ve gereksiz kas kullanımını önler.

7. Dahili “yuvarlanma freni”

Boncuklarla alıştırma

Boncuklarla alıştırma

Bir yazı yazma aracının rahat, doğru bir şekilde tutulması için de

Daha fazla oku
Akılda tutulması gereken bazı ilave hususlar

Akılda tutulması gereken bazı ilave hususlar

Uygun kalemlerin yanı sıra aşağıda gösterilen kriterler de çocukla

Daha fazla oku
Sol El mi Yoksa Sağ El Mi?

Sol El mi Yoksa Sağ El Mi?

Çocukların sol ellerini ya da sağ ellerini kullanmalarının, öğrenm

Daha fazla oku
Doğru tutuşla, yazı yazmayı öğrenme

Doğru tutuşla, yazı yazmayı öğrenme

Kavrama ve tutma, bütün gelişimleri boyunca insanlar için büyük ön

Daha fazla oku
Eğlenceli (yazı yazma) motor becerilerle el yazısını geliştirme

Eğlenceli (yazı yazma) motor becerilerle el yazısını geliştirme

Cocuklar okula başlamadan önce, kendi isimleri, belki de ANNECİĞİM

Daha fazla oku