Boncuklarla alıştırma
    Boncuklarla alıştırma

    Bir yazı yazma aracının rahat, doğru bir şekilde tutulması için değerli bir eğitim.

    Eskiden, bir yazı yazma aracını yanlış tutan çocuklara, uzun süreli gerçekleştirildiğinde faydalı olan bu alıştırmayla yardım edilirdi. Bir çocuğa bir yazı yazma aracını nasıl tutacağı yeniden öğretildiğinde, asla (!) aynı zamanda belirli bir içeriğe de odaklanmaması önemlidir. Bir hareket değişikliği zaten çocuğun bütün konsantrasyonunu kullanmasını gerektiren bir davranıştır; bundan dolayı bu alıştırma dinlenme zamanında ya da farklılaştırma aşamalarında ilave olarak gerçekleştirilmelidir.

    Bu alıştırma sadece yazı yazılan el ile pratik edilmelidir!

    Bu alıştırmayı yapmak için, her bir çocuğa yaklaşık 10 mm çapında verniklenmemiş ahşap bir boncuk vermelisiniz.

    1. Çocuk, yüzük parmağı ve serçe parmağını kullanarak, yazı yazdığı elle bu boncuğu tutmasını öğrenir. Başlangıçta, çocuğun her iki parmağını yerinde tutmak için diğer elini kullanması gerekebilecektir. Bu alıştırmaya, çocuğun birkaç kez pratik yapmasının ardından tek elle devam edilmelidir. Başparmak, işaret parmağı ve orta parmak, eğilebilir. Çocuk, bu alıştırmayı yapmaya başladığında, alt kolunda bir karıncalanma duygusu hissedebilir.

    2. Çocuğun boncuğu iki parmağı arasına tutmayı başarmasının ardından, bir sonraki alıştırmaya geçilebilir. Şimdi de ince motor becerilerin pratik edilmesi zamanıdır: boncukların ipe dizilmesi, bilyelerin ya da küçük oyuncak yapı tuğlalarının sıralanması vs. – çocuk, boncuğu diğer aktivitenin bütün süresi boyunca, yüzük parmağı ve serçe parmağı ile yazı yazdığı elinde tutmalıdır.

    3. Bu alıştırmanın başarıyla yapılmasının ardından, çocuk çizime geçebilir. Çocuk, süpürme çizgiler, geniş çemberler, kemerler vs. çizip boyar ve boncuğu iki parmağı arasında sıkıca tutar. Bunun işe yaraması durumunda, çocuğun bir labirentte izin takip edebileceği, noktaları birleştirip resim çizebileceği veya diğer çizim görevlerini yapabileceği alıştırma sayfaları üzerinde çalışmasına izin vermek faydalı olabilecektir.

    4. Çocuk artık yazı yazma hareketlerine geçebilir. Başlangıçta, çocuk Faber-Castell’den Jumbo Grip kalemleri, çevrilebilir kalemler ya da okula yönelik Scribolino dolmakalemleriyle çalışırken, başlangıçta cetveli geniş tutup kademeli olarak daraltmak gerekmektedir. Burada da boncuk, yüzük parmağı ile serçe parmağı arasında tutulur.

    Bu alıştırma, çocukların bir yazı yazma aracı altında destekleyici parmak olarak orta parmaklarını kullanmayı öğrenmelerine yardımcı olur. Orta parmağın kalemin üstünde kalması durumunda, yüzük parmağı ile serçe parmak boncuğu tutarken yan tarafta bir boşluk olacaktır. Kalem bunun üzerine stabil bir şekilde tutulamayacak ve yazı yazma aracını gevşetmeden yazı yazmak neredeyse olanaksız hale gelecektir.

    Boncukla yapılan bu alıştırma sayesinde, çocuk kalemi rahat bir şekilde tutabilmesini ve gerilmeye yol açmadan yazı yazabilmesini sağlayacak olan üç parmaklı tutuşu başarıyla öğrenir.

    Akılda tutulması gereken bazı ilave hususlar

    Akılda tutulması gereken bazı ilave hususlar

    Uygun kalemlerin yanı sıra aşağıda gösterilen kriterler de çocukla

    Daha fazla oku
    Sol El mi Yoksa Sağ El Mi?

    Sol El mi Yoksa Sağ El Mi?

    Çocukların sol ellerini ya da sağ ellerini kullanmalarının, öğrenm

    Daha fazla oku
    Doğru tutuşla, yazı yazmayı öğrenme

    Doğru tutuşla, yazı yazmayı öğrenme

    Kavrama ve tutma, bütün gelişimleri boyunca insanlar için büyük ön

    Daha fazla oku
    Eğlenceli (yazı yazma) motor becerilerle el yazısını geliştirme

    Eğlenceli (yazı yazma) motor becerilerle el yazısını geliştirme

    Cocuklar okula başlamadan önce, kendi isimleri, belki de ANNECİĞİM

    Daha fazla oku